mummola






Lapsi syö marjat suoraan pensaista ja kantaa kukkia ovista ja ikkunoista. Konttaa Elefanttimarssia, eteenpäin, mars!, huutelee perään kaikkia isoja elefantteja, minua, mummoa, pappaa. Kirjoitan listan asioista, joista tulen hyvälle mielelle, ja yksi niistä on kukkia poimiva lapsi.

Kenkiä ei ole listalla, mutta sellaisistakin olen tullut hyvälle mielelle. Löysin valkoiset, pehmeävuorelliset kumpparit ja kamelinväriset miestenkengät alelaarista, yhteensä 20 euroa. Syksyn tarpeet on siis täytetty, talveksi haluaisin huopikkaat tai lapikkaat, en vain tiedä kummat, kummastakaan ei ole kokemusta. Onko teillä?

Comments

  1. Minulla on sekä lapikkaat että huopikkaat, molemmat hyviä, mutta jos tulee samanlaiset paukkupakkaset kuin viime talvena, suosittelen tarpeeksi isoja lapikkaita, niin, että mahtuu villasukka tai sitten huopikkaat, jossa on kumipohja. Molemmista tykkään ja käytän. Puolensa kummassakin.

    Olisi ihana tuollainen kukkia poimiva tyttönen :)

    ReplyDelete
  2. Ihana tyttö:)

    Ja hyvät kenkälöydöt!! Tarvisin itse juuri tuollaiset nauhakengät sekä kumisaapaappaat myös. Vielä ei ole tullut sopivan hintaisia vastaan..mutta enpä kyllä toisaalta ole jaksanut hirveästi kaupoissa pyöriäkään.
    Myös lapikkaista ja huopikkaista olen haaveillut:) Lapsen huopikkaissa on kyllä maailman liukkaimmat pohjat,eli sellaisia ei sitten minulle..kaatuilen muutenkin ihan tarpeeksi:)

    ReplyDelete
  3. Minulla on huopikkaat ja tykkään niistä, kun ne on pehmeät sekä lämpöiset. Toimivat hyvin viime talven kovilla pakkasilla :) Minun huopikkaissa on se kumipohja, mutta se ei ole ollenkaan liukas! Pelkäsin sitä, koska muistan lapsuudestani ne "lasketaan huopikkailla mäkeä"-leikit :D

    Jos tahtoo huopikkaat, kannattaa olla ajoissa... niitä ei tahdo mistään sesonkiaikana saada, ellei satu niinkuin minulle, että löysin torikauppiaalta :)

    ReplyDelete
  4. Solen, sepä se, kun pitäisi päästä sovittamaan niitä kenkiä että osaisi ostaa oikean kokoiset, semmoiset mihin mahtuu sukkaa. Ja että tietäisi, istuuko ne jalkaan, joka on vähintäänkin hassun mallinen...

    Niina, minäkään en juuri jaksa pyöriä kaupoissa, siksi tykkään käydä ostoksilla pienissä kaupungeissa, joissa valinnanvaraa ei ole liikaa. Molemmat kengät tuli vastaan vahingossa, kauppareissulla, olin niin iloinen! Huopikkaiden liukkautta vähän pelkään minäkin, pitäisi päästä kokeilemaan!

    milla, minäkin muistan tuon huopikkaiden liukkauden, siksi mietin että toimiiko ne. Kiva kuulla, että kumipohjaisilla pääsee perille! Mietinkin, että olenkohan jo myöhässä näiden huopikashaaveideni kanssa -- pitäisi äkkiä bongata joku kauppa, jossa niitä myydään!

    ReplyDelete

Post a Comment