be the change






Nappasin kirjastosta mukaani Colin Beavanin kirjan Ekovuosi Manhattanilla, jota olenkin jo kaivannut luettavaksi. Se on kiinnostava, mukaansatempaava, ajatuksia herättävä. Palaan siihen varmasti vielä täällä luettuani sen kokonaan. Mutta kirjaan siitä ylös nyt tärkeän muistutuksen, Gandhilta lainatun:

You must be the change you want to see in the world.

Olen taas huomaamattani vaipunut stressiin ja sen mukanaan tuomiin; hermostuneisuuteen, keskittymiskyvyttömyyteen, tiukkapipoisuuteen, muka-kiireisyyteen. Olen unohtanut olla.

Haen puutarhasta sireenin tuoksun keittiöön ja laitan kaulaani ystäväni tekemän korun. Maailma kirkastuu.

Juhannuksena leppoistan, hidastan, olen muutos. Rakastan, olen lähellä, olen kiireetön, olen läsnä. Toivottavasti teilläkin on tilaisuus tehdä niin.

Leppoisaa juhannusta ja paljon ihania, salaisia taikoja kaikille!

Comments

  1. Minäkin ajattelin hidastaa, olla läsnä tekemättä mitään. Leppoistetaan yhdessä!

    Mukavaa juhannusta!

    ReplyDelete
  2. voi kuinka kaunis taivaskuva. hyvää juhannusta myös.

    ReplyDelete
  3. Kirjailijatar: Hyvä suunnitelma! :) Rauhaisaa juhannusta teille myös!

    Liivia: Kiitos samoin!

    ReplyDelete
  4. Sama täällä ja mekin pysähdymme emmekä lähde puroa pidemmälle. Yllättävän moni tässä lähellä tekee samoin. Ilahduttaa. Levollisia hetkiä!

    ReplyDelete
  5. Ihan hassua, tällä viikolla nappasin samaisen kirjan meidän kirjastosta! En ollut kuullutkaan siitä mutta se oli laitettu uutuksien joukkoon ja kuulosti mielenkiintoiselta:) Hyvää juhannusta.

    ReplyDelete
  6. Katja: Me emme pysytelleet kotona, mutta leppoisaa oli silti! Hyvää juhannuksen jatkoa teillekin!

    Riikka: Hyvää juhannuksen jatkoa! Minä ainakin tykkään tuosta kirjasta, melkein jo luinkin sen kun en malta olla lukeamatta!

    ReplyDelete

Post a Comment